Перейти к содержанию
AUTO TECHNOLOGY

Subaru Outback 2013 Issue


Рекомендуемые сообщения

Hello, I'm sorry my poor Russian. I translate using Google. I'm new here. I have read the forum rules as best as I could, so I hope I did not break the rules. I have a 2013 Subaru Outback dash, which I got from the junk yard. I was able to find a 93C76 EEPROM. I was able to read the EEPROM, but do not believe the truck is good, because the contents of the dump is different each time. This is because the EEPROM must be removed from the board? Is there a way to read EEPROM, which is still on the PCB? Worse, in an attempt to read a few times too fast, I think I managed to corrupt EEPROM. Now EEPROM reads mostly TF and when I turn on the dash, I can only see "------" on the speedometer. Any help is welcome. Thank U.

 

 

--------------------------

In case anyone reads English, here's my original message before the translation:

 

Very sorry for my poor Russian. I'm translating using Google.

 

I'm new here. I have read the forum rules as best as I could, so hopefully I haven't violated rules.

 

I have a 2013 Subaru Outback dash, that I got from a junk yard. I was able to locate the 93C76 eeprom. I was able to read the eeprom, but don't believe the dump is good, because the content of the dump is different every time.

 

Is this because the eeprom must be removed from the circuit board?

 

Is there a way to read the eeprom that's still on the circuit board?

 

Worse, in trying to read multiple times too quickly, I think I've managed to corrupt the eeprom. Now the eeprom reads mostly FFs and when I power the dash, I only see "------" on the odometer.

 

Any help appreciated. Thanks.

-----------------

Изменено пользователем Blackjack777
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

what do you need? dump?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Я не знаю, что случилось с моим исходного сообщения в России. вот это снова!

 

-----

Здравствуйте, я извиняюсь, мой бедный русский. Я перевожу с помощью Google. Я новичок здесь. Я прочитал правила форума настолько хорошо, насколько я мог, поэтому я надеюсь, что я не нарушал правила. У меня есть 2013 Subaru Outback тире, который я получил от нежелательной дворе. Я был в состоянии найти 93C76 EEPROM. Я был в состоянии прочитать EEPROM, но не верят грузовик хорошо, так как содержимое на свалку каждый раз разный. Это происходит потому, ЭСППЗУ должен быть удален с доски? Есть ли способ, чтобы прочитать EEPROM, которая до сих пор на печатной плате? Хуже того, в попытке чтения несколько раз слишком быстро, я думаю, мне удалось развратить EEPROM. Теперь EEPROM читает в основном TF и когда я перехожу на приборной панели, я вижу только "------" на спидометре. Любая помощь приветствуется. Спасибо.

-----

 

what do you need? dump?

Thanks for responding rasl1556!

Yes, a dump from 2013 or 2014 Outback would be grateful.

Also, does the 93C76 chip need to be desoldered from the PCB, before I read or write? Is there not a way to read or write w. the chip still on the PCB?

Thanks in advance!

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Hello! What is you dash's nuber?

Thank you Dredd59. I was able to figure it out. Everything works perfectly now. I figured out a way to read/write the eeprom still soldered on the circuitboard.

 

Dash part number is 85004AJ01A. Should be the same for 2013 and 2014 model Outbacks.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Для публикации сообщений создайте учётную запись или авторизуйтесь

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйте новый аккаунт в нашем сообществе. Это очень просто!

Регистрация нового пользователя

Войти

Уже есть аккаунт? Войти в систему.

Войти
  • Последние посетители   0 пользователей онлайн

    • Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу
×
×
  • Создать...
Яндекс цитирования